12 januari 2009

Det är dags!

Snart går det inte att undvika längre, eftersom det endast är två veckor kvar till avfärd så måste väskan packas snart. Eller planering vad som ska packas i väskan borde skrivas iaf. I mitt huvud har jag packat ända sen i somras, dock packar jag upp lika ofta som jag packar ner. När en sak åker ner får en annan åka upp. För jag har bestämt mig, den här gången ska jag inte ta med mig för mycket.
Mitt motto, som jag är säker på att jag fått av mamma, lyder: Bättre för mycket än för lite. Jag menar, hur lätt är det att bestämma idag vad jag ska ha på mig på onsdag? Hahaa, fast nu går det inte längre, jag kan inte packa så att jag har saker för ett halvår. Nej, råkar jag inte få med något så får jag väl köpa det där. Ja, så blir det. Och den här gången packar jag lätt.

Tur som jag har så äger jag faktiskt denna väska till höger här. Jag fick den nämligen i julklapp. Det är en everest backpackerryggsäck på 70L plus en liten extra ryggsäck på 5L som man antingen kan ha som handbagage eller hänga fast på den stora väskan. Superbra!
Jag fick mer bra saker i julklapp vad gäller resan, tex en handduk som ska vara i något bra material som torkar snabbt och silkeslakan. Båda tingen ligger i varsin minibag så de nästan inte tar någon plats alls. Jag är nöjd, nöjd nöjd! :)


1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha du kommer aldrig att få med det du tänkt, bättre att stanna hemma med hela klädkammaren tillgänglig. Puss