05 januari 2009

Ge mig, Tre veckor för tidigt

Idag är det tre veckor kvar tills resan till Australien tar sin början.
TRE veckor! Förstår ni? T - R - E jävla ynkliga små veckor. Jag dör litegrann.
Mamma låtsas inte höra när jag pratar om resan, jag tror att hon kommer sakna mig förfärligt mycket även fast hon inte vågar säga det.
Jag kommer sakna henne i alla fall, litegrann.
Dags att jag åker i alla fall, jag är så less på vinter och snö. Och vinterskor! Vem fan kom på vinterskor?! Jag vill ha sommarskor, HELA TIDEN!
Åh, om tre veckor får jag har sommarskor. I mitt huvud har jag packat mina skor hundra gånger om, och nej, jag vet fortfarande inte riktigt vilka som ska få följa. Jag vill ha med alla, men det finns dom som säger att jag inte får ta med alla. Fast det kanske är lika, för jag ska köpa en massa nya fina skor i det nya landet. Med vilka pengar?! Jo, mina låtsas pengar..

Tre veckor kvar.. för er som inte förstod det :)
Adjö, så länge



Tre veckor kvar Brisbane, snart kommer vi!

8 kommentarer:

Katja T H sa...

Det ska bli såååå spännande och kul för dig! :D
Skippa allt sko-tänk. ALLA går med flip-flops, det är bara att brja vänja sig. ;)

Tyckte du fick ganska bra resultat, med tanke på att det fanns två frågor som var riktigt svåra att pricka... ;)
Fast den ena av dom borde du fått rätt på... "Buhuuu! I'm a lama." :P

Eva och Tippan sa...

Nejdå min snorkråka, jag kommer inte att sakna dig. Inte Tippen heller. Jag får tillbaka min säng och Tippan ska få gnaga på alla dina skor som du lämnar hemma.

Mor

Anonym sa...

Fasen vad skoj !! :)
vill också göra nå sånt.
funderar på att dra utomlands att spela så småningom.

Anonym sa...

nåmen rektorsvillan är ju huset där din mama också har jobbat. det vid folkhögskolan, första huset mot vägen :p

Anonym sa...

jo, du.. hur länge är det kvar tills vi åker? jag har tappat räkningen.. kan du påminna mig? ;)

Anonym sa...

Maktaleena, fan va kul att du har skaffat dig en blogg där jag kan följa dina bravader i Australien. Bra grej! Packa så lite som möjligt, är mitt tips. Och akta dig för stora spindlar, krokodiler och farliga ormar!
Puss!

Anonym sa...

jo det är boende :P Waara, jonno o yuppie hyr det av folkhögskolan :)

Anonym sa...

Nå jaha Maktaleena, då var det din tur att inse hur jävla beautiful världen kan vara emellanåt. Ska försöka följa din blogg så gott jag kan!!! Spännande! :D Dock är jag inte avis när det kommer till djurlivet. Man har ju fått erfara den delen av.. södra jordklotet och.. det.. passar mig bättre att vistas i minusgrader faktiskt. Hoho.. fan vad du kommer skrika! :D Puss puss!