14 januari 2009

Jag är laglig!

I Sverige finns ingen Australiensisk ambassad utan den närmsta ligger i Berlin i Tyskland och som vi vet så måste man ju ha ett visum för att kunna vistas i Australien. Tur som är så fungerar ju allt genom internet och datorer så visum är enkelt att söka på internet. Trodde jag!

Efter att ha letat ett tag på internet efter rätt sida och rätt visum att fylla i så lägger sidan ner. DET GÅR INTE ATT SÖKA VISUM med andra ord. Lätt panik spred sig i mitt lilla lammbröst och jag började planera min nedergång där jag kom krypandes tillbaka till jobbet för att fråga om man kanske kunde få jobba där igen, liksom ta tillbaka uppsägningen.

Men gud hör böner och efter nästan två veckors väntande, samtal till visumdirekt och även samtal till Berlin (som dock aldrig blev av pga telefonkö) så fungerar sidan! Hallelujah!

Alla frågor besvarades (jag gjorde ingenting utan min E fick göra allt :P) och efter endast tre timmars väntan så kom mitt visum, direkt på mailen! (Sen ringde jag chefen och sa upp mig igen) Hahaa!

Jag älskar internet!

Igår skrev jag ut papperena och viftade dom framför näsan på mamma och hon säger:
-"Ska ni inte åka en vecka till Mallorca istället?"
Jag tror allt att lilla mamma är lite nervös ändå. Fast det skulle hon inte erkänna ;)

Adjö

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. internet.. en kontorsråttas bästa vän ;)

Katja T H sa...

Sååå skönt det måste kännas! =)
Nu är det inte länge kvar... *huga*
Och jag tror din mamma kommer att tycka det är trist en stund, men hon återhämtar sig nog. Hon har ju mig. :P

Anonym sa...

-"Ska ni inte åka en vecka till Mallorca istället?"

hahahaha

Anonym sa...

Haha ja det är ju så:)
Vi åt nog mest av alla :p

Va kuuul ja vill också iväg och resa. du kommer ha det skit kul!