09 januari 2009

Singapore sling


Den 26;e Januari vet vi ju alla numera vad som händer.
Resan till Australien tar sin början. Dock åker vi inte till Australien på en gång utan vi mellanlandar i Singapore och passar på att stanna där i tre dagar. Vad vi ska göra dessa tre dagar har vi inte bestämt till punkt och pricka (eftersom det är en väldigt stor stad så gissar jag att tiden går åt till att bara titta på alla mastodont byggnader) men en sak som vi absolut ska göra, det är att åka med linbanan över till ön Santosa.

































När jag var liten så var mamma och pappa och reste och ett av deras mål var just Singapore. Och jag minns att dom åkte linbanan för mamma har berättat att hon var livrädd och pappa tog tillfället (för att han är sån) och berättade att linbanan hade kraschat några gånger och sen gungade han hytten.
Själv är jag, precis som pappa, rusktigt förtjust i alla dess slag av karuseller, berg-och dalbanor och linbanor så hur rädd mamma än var så tycker jag det ska bli kul :)

Dags att samla ihop det sista till reskassan :)
Adjö!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vänta bara tills du sitter och dinglar där 400 m uppe i luften över Singapores hamn, då får du se hur kul det är.

Mamma

Anonym sa...

du är ju för go du :) tack maggie !